Hoi!

Mijn naam is Naomi Wiskerke en ik ben werkzaam in de Hoofdstraatkerk in Hoogeveen. Ik ben er werkzaam als kerkelijk werker, in het bijzonder voor het jeugdwerk en de gemeenteopbouw.

Ik ben getrouwd met Ben, die ook theoloog is en wij wonen samen in de prachtige stad Kampen.

Daar wóón ik niet alleen, daar studeer ik ook de meeste tijd. Ik ben bijna klaar met de Master Predikant aan de Theologische Universiteit in Kampen. Daarnaast studeer ik ook aan de Protestantse Universiteit in Groningen. Nog één jaartje studeren en dan hoop ik klaar te zijn!

Naast de studie theologie heb ik een aantal jaren geleden een lesbevoegdheid gehaald en heb ik een aantal jaren in het onderwijs gewerkt als docente Godsdienst en invaldocent Latijn en Grieks.

Ik hou heel erg van muziek! Muziek luisteren, maar ook muziek maken. Ik speel graag piano en gitaar en zingen is wat ik eigenlijk de hele dag door doe ;). Daarnaast houden mijn man en ik van wandelen en geschiedenis. Dus musea bezoeken doen we graag!

Waarom werken in de kerk van God? Als jong kind was ik altijd al gefascineerd door de kerk. Toen mijn broertje werd gedoopt, voerde ik de doop na die tijd meerdere keren uit op alle knuffels die we maar konden vinden. Helemaal het ambt van predikant vond ik bijzonder. Waarom? Mensen over Jezus vertellen tijdens de kerkdienst, door middel van pastoraat en jongerenwerk, dat is wat ik het liefste doe! En wat ik heel bijzonder vind is dat je met zoveel mensen in contact komt. Je mag troostend aanwezig zijn wanneer er moeilijke momenten zijn, je mag met hen verheugd zijn wanneer er een kindje wordt geboren, een huwelijk wordt bevestigd en verjaardagen worden gevierd. En dat allemaal geïnspireerd door Hem die is ons voorgegaan: Jezus Christus zelf.

Ik vind het heel fijn dat ik die twee grote liefdes met elkaar mag en kan combineren in mijn werk voor de Hoofdstraatkerk: mijn liefde voor Christus en mijn liefde voor mensen, in het bijzonder voor jongeren.

Ik hoop u en jou snel eens te zien en te ontmoeten!

In Hem verbonden,

Naomi Wiskerke